Introducció
Internet i les xarxes socials complementen els canals de comunicació que té l’Administració amb la ciutadania. D’una banda, proporcionen informació i respostes immediates als usuaris que també poden servir a d’altres; de l’altra, els redirigeixen cap als recursos adequats per tal que puguin ampliar la informació i, finalment, faciliten la creació de xarxes d’usuaris que produeixen i comparteixen coneixement, útil tant per a ells com per a l’Administració.
Cada xarxa social utilitza un llenguatge i unes formes de comunicació diferents, i és bàsic conèixer-les per a transmetre eficaçment el nostre missatge. Tot i això, hi ha uns quants factors comuns que, aplicats correctament, ens ajudaran a millorar els nostres textos a Internet:
- els titulars han de ser descriptius i han d’incloure paraules clau perquè els motors de cerca les puguin localitzar;
- els titulars totalment amb majúscula són més difícils de llegir i, en el context d’Internet, equivalen a cridar;
- en la redacció, és preferible l’ús d’estructures senzilles, paràgrafs breus que continguin una sola idea i evitar frases subordinades;
- cal no abusar dels tipus de lletra i utilitzar sempre els que estiguin disponibles a tots els ordinadors.
A l’hora d’adaptar un producte informàtic a la nostra llengua (el que es coneix per localització), també cal regir-se pels principis de claredat i formalitat, de manera que els usuaris no han de percebre que el text del programari és una traducció.