Assessorament lingüístic
al món local
Tanmateix, si necessiteu assessorament lingüístic personalitzat us podeu adreçar al Consorci per a la Normalització Lingüística.
El Consorci per a la Normalització Lingüística i l’Administració local
El Consorci per a la Normalització Lingüística (CPNL) és un ens públic amb personalitat jurídica pròpia, creat l’any 1989 per la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona i 19 ajuntaments per fomentar el coneixement i l’ús de la llengua catalana. Actualment està format per la Generalitat de Catalunya, 98 ajuntaments, 37 consells comarcals i la Diputació de Girona.
Organització territorial
A través dels centres de normalització lingüística (CNL), que s’estenen de forma descentralitzada per tot el territori, col·labora amb els ens locals per estendre el coneixement de la llengua catalana, fomentar-ne l’ús normalitzat i afavorir la cohesió social en el territori.
Què ofereix a l’Administració local?
- Assessorament personalitzat que pretén millorar la capacitat comunicativa i competencial, oral o escrita, de l’usuari.
- Assessorament en legislació lingüística.
- Cursos i sessions formatives.
- Revisió de textos.
- Plans d’autonomia lingüística (PLAU): un acompanyament personalitzat per millorar la qualitat de les comunicacions i assolir l’autonomia lingüística a partir de l’anàlisi dels documents de l’Administració.
- Assessorament en selecció de personal.
- Voluntariat per la llengua a l’Administració.
Si necessiteu assessorament lingüístic o revisar un text, poseu-vos en contacte amb el Consorci per a la Normalització Lingüística.