Responsabilitat social corporativa

La integració dels aspectes lingüístics en la responsabilitat social corporativa significa anar més enllà del marc normatiu i considerar la qualitat lingüística i l’eficàcia comunicativa com una estratègia corporativa.

Precisament, les actuacions principals de la Unitat Lingüística estan encaminades a impulsar l’autonomia i la competència lingüístiques dels empleats, cosa que millora els processos de treball, la relació amb els ciutadans i la imatge que projecta l’organització.

La primera eina de millora de la competència lingüística és el Llibre d’estil de la Diputació de Barcelona, elaborat per la Unitat i revisat per l’Institut d’Estudis Catalans. Publicat el juny de 2016 (primera edició), se’n fa una versió digital actualitzada el novembre de 2020 en format de lloc web (www.diba.cat/llengua). En aquest portal també s’hi troben altres eines de millora:

  • Les «Notes de llengua», que incideixen en els aspectes lingüístics que són objecte d’errors freqüents.
  • «La consulta de la quinzena», que recull dubtes concrets que arriben a la bústia de la Unitat Lingüística: assessoramentllengua@diba.cat. 
  • El «Safari ‘fortogràfic’», amb una fotografia que conté un error lingüístic que comentem i esmenem amb un registre informal.
  • Recursos lingüístics (diccionaris, vocabularis, motors de cerca, traductors, etc.).
  • Notícies d’actualitat lingüística

A la nostra pàgina de la Intradiba, oferim el servei d’atenció personalitzada als treballadors de la Diputació de Barcelona: telefònica, per correu electrònic i mitjançant la petició de revisió lingüística.

 

Més informació: La responsabilitat social a la Diputació de Barcelona.

La teva privacitat és la nostra prioritat

Per protegir la teva intimitat, abans de continuar volem assegurar-nos que saps que, tant nosaltres com els nostres col·laboradors, utilitzem algunes “cookies” a la web per a facilitar-te l’ús:

  • Pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques, amb les que no es recull informació dels usuaris ni es registren les adreces IP d’accés.
  • Pròpies i de tercers per a garantir el funcionament bàsic, com la sessió d'usuari, i aspectes de personalització, com l'idioma de les nostres pàgines.
    Guardem l’acceptació de cookies durant 30 dies per a millorar l’experiència de navegació. Recorda que pots eliminar les cookies del teu navegador.
  • De tercers per mostrar-te informació de les nostres xarxes socials, com Facebook, Twitter, YouTube, etc. A l’accedir a aquests llocs web podràs decidir si acceptes o no les seves polítiques de privacitat i de cookies.

Més informació