Responsabilitat social corporativa
La integració dels aspectes lingüístics en la responsabilitat social corporativa significa anar més enllà del marc normatiu i considerar la qualitat lingüística i l’eficàcia comunicativa com una estratègia corporativa.
Precisament, les actuacions principals de la Unitat Lingüística estan encaminades a impulsar l’autonomia i la competència lingüístiques dels empleats, cosa que millora els processos de treball, la relació amb els ciutadans i la imatge que projecta l’organització.
La primera eina de millora de la competència lingüística és el Llibre d’estil de la Diputació de Barcelona, elaborat per la Unitat i revisat per l’Institut d’Estudis Catalans. Publicat el juny de 2016 (primera edició), se’n fa una versió digital actualitzada el novembre de 2020 en format de lloc web (www.diba.cat/llengua). En aquest portal també s’hi troben altres eines de millora:
- Les «Notes de llengua», que incideixen en els aspectes lingüístics que són objecte d’errors freqüents.
- «La consulta de la quinzena», que recull dubtes concrets que arriben a la bústia de la Unitat Lingüística: assessoramentllengua@diba.cat.
- El «Safari ‘fortogràfic’», amb una fotografia que conté un error lingüístic que comentem i esmenem amb un registre informal.
- Recursos lingüístics (diccionaris, vocabularis, motors de cerca, traductors, etc.).
- Notícies d’actualitat lingüística
A la nostra pàgina de la Intradiba, oferim el servei d’atenció personalitzada als treballadors de la Diputació de Barcelona: telefònica, per correu electrònic i mitjançant la petició de revisió lingüística.
Més informació: La responsabilitat social a la Diputació de Barcelona.