El TERMCAT ens presenta Els colors del màrqueting, un nou material interactiu que il·lustra els termes relacionats amb el concepte blanqueig o rentat d’imatge. Aquest terme es refereix al conjunt d’estratègies de comunicació i màrqueting que es duen a terme amb la intenció d’ocultar la relació d’una persona, una empresa, un organisme, un govern o una ideologia amb determinats fets negatius que els perjudiquen, o d’alterar la realitat de manera que els afavoreixi, a fi de protegir-los o millorar la seva reputació.
La forma blanqueig té ús habitual amb aquest sentit en català i en altres llengües properes, i es justifica com una extensió de significat a partir del sentit de blanqueig que ja recull el diccionari normatiu: ‘Operació financera destinada a donar aparença de legals als guanys obtinguts per mitjans delictuosos.’
El sinònim complementari rentat d’imatge es crea a partir de l’ús figurat de rentar recollit al diccionari normatiu: ‘Fer desaparèixer (allò que taca la consciència, la reputació, etc.), per mitjà de l’expiació, d’una reparació, etc.’. És una forma àmpliament documentada en català.
I a partir d’aquesta forma s’han creat una sèrie de termes paral·lels, referits a contextos d’ús específics, que trobareu il·lustrats i definits en aquesta nova infografia. Per exemple: blanqueig verd (o ecoblanqueig), blanqueig blau, blanqueig irisat (o blanqueig LGBT), blanqueig rosa, blanqueig lila (o blanqueig violeta) i blanqueig roig.
Font: TERMCAT