El «Neologisme de l’any» és una campanya que pretén acostar la llengua als parlants i fer visibles els temes que han interessat durant l’any.
En la votació tothom pot triar la paraula nova més representativa de l’any i també la paraula corrent des de fa anys.
La paraula de cada llista que tingui més vots serà la guanyadora d’aquella categoria i l’Institut d’Estudis Catalans té el compromís d’analitzar les dues paraules guanyadores amb atenció especial per mirar d’incorporar-les en el diccionari normatiu (DIEC2).
Es pot votar a neologisme.cat fins al 20 de desembre i el dijous 21 es farà públic el resultat.
En la categoria de paraula nova, se’n pot votar una d’aquestes: bot, ecoansietat, gazià -ana, grassofòbia, hipersexualització, nit tropical, refugi climàtic, sexoafectiu -iva, superilla, viralitzar. I en la categoria de paraula corrent, es pot votar bici, brutal, friqui, gorro, guai, plataforma, porno, quiròfan, tiet o xarxa social.
Font: Observatori de Neologia de la Universitat Pompeu Fabra