Activitats per a commemorar l'Any Joan Perucho

Enguany es commemora el 100è aniversari del naixement d'un dels escriptors més destacats de la literatura catalana del segle XX, Joan Perucho (Barcelona, 1920-2003). Va començar sent poeta, però més endavant va ser narrador, novel·lista, crític d'art i autor de llibres de gastronomia, d'assaig i de viatges.

En la seva obra destaca una imaginació desbordant, amb viatges a través del temps, vampirs, plantes màgiques, aigües encantades, monstres erudits, espies, anacoretes del desert... a més del sentit de l'aventura, la curiositat per les coses, l'avidesa d'experiències i sensacions. Perucho va ser gastrònom, va parlar d'erotisme, va col·leccionar mobles i llibres, i va ser amic i col·laborador d'artistes.

La commemoració de Joan Perucho, comissariada per Julià Guillamon, va més enllà de l'àmbit literari i vol tractar els diferents aspectes de la personalitat d'aquest creador inclassificable mitjançant reedicions de la seva obra, exposicions, espectacles de petit format, jornades acadèmiques, exposicions itinerants, rutes literàries, un documental i activitats diverses a les biblioteques i als centres educatius.

Us proposem les activitats següents, que es duran a terme aquest juliol.

• Fins al 26 de juliol. Sala del Consell de l'Ajuntament de Morella

Exposició «Vampirs a Morella! Les històries naturals de Joan Perucho i el general Cabrera»

• 23 de juliol. Estació de la plaça d'Espanya dels Ferrocarrils de la Generalitat

Bateig de dues unitats de tren amb els noms de Joan Perucho i Josep Carner